lauantai 25. elokuuta 2012

Kaverille pipon tekemistä!

 
Olen hetken aikaa neulonut kaverilleni valkoista pipoa. Ohje on Novita -lehdestä, jonka muistan melkein ulkoa. Olen samanlaisia pipoja tehnyt tuota ennen 2 kappaletta, mutta mustasta langasta ja lankahan on 7 Veljestä. Helppo ja yksinkertainen tehdä. Lanka tosin loppuu ihan pian, niinkuin kuvasta näkyy, sitä on todella vähän ja tuon pipon tekemiseen menee melkein koko kerä muistaakseni.
Tuossa kuvaa mustasta samanlaisesta piposta jonka taisin tehdä 6. luokalla itselleni (jos oikein muistan), tosin kuvassa olen 7. luokalla:
 

 
Kuva ei ole kovin hyvä, mutta siinä se silti on. Ideahan pipossa on se, että sen reuna käännetään ja siinä on tupsu. Pipo suojaa hyvin kylmiltä ilmoilta. Samanlaisen mustan pipon tein siskolleni.
 
 
 
Pipoa olen neulonut nyt 10 cm, vielä 18 cm joustinneuletta, kunnes tulee kavennukset. Pitää kuitenkin odottaa, että saan uutta lankaa ja siksi pipon tekeminen vähän venyy. Onneksi pipoja ei vielä tarvitse!
 
 
Muuta käsityö asiaa: koulussa olen tekstiilityö valinnaisessa ja teen siellä laukkua. Vaikka olen vasta piirtänyt sen puoliunessa viime tunnilla paperille niin tiedän jo, että siihen tulee hopeisia sirkkoja, satiininauhaa, pyramidiniittejä, yms. Toivon vain, että en mene sähläämään ja laukku näyttäisi siltä, kuin siihen olisi vain survottu koristeita. Pian mittoja miettimään paremmin ja kankaita ostamaan! :)


4 kommenttia:

  1. Langat siis löytyivät! Kaveri saa olla iloinen kaverista, joka neuloo päänlämmikettä talveksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muutakaan käsityötä ei nyt ole niin neulominen on ihan hyvää ajan vietettä :)

      Poista
  2. on mulla ihana kaveri kun tällästä väsää<3 ei pää jäädy niinku viine talvena :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi ^^ Ei jäädy ainakaan niin pahasti, eikä hiukset kastu lumisateessa kokonaan :D

      Poista